Harini saya nak update berkenaan dengan penghantaran melalui POS Malaysia. Lately, saya tengok, ramai yang complaint barang lambat sampai eventhough opt for poslaju. Okay, this is how things work:
Saya terima order-customer proceed with payment-confirm dan hantar melalui pos sehari selepas confirmation.
Okay, pos biasa selalunya memakan masa antara 3-5 hari ke Semenanjung dan 5-7 hari ke Sabah/Sarawak. Poslaju pulak 1-2 hari ke Semenanjung 3-5 hari ke Sabah/Sarawak. Jelas bukan? Setiap kali saya hantar melalui pos, saya ada sediakan tracking number, tak kira lah Pos biasa atau Poslaju.
Selepas saya hantar ccpp, Customers boleh check tracking number tersebut dalam masa satu hari di website pos: CHECK TRACKING NUMBER DI SINI
Alternatif, customers boleh call Pos Malaysia di:
Contact our Customer Service at
1-300-300-300 (local) or 603-2727 9100
Operating Hours: 8.30am to 9.30pm Monday - Saturday
( except 1st Saturday of the month and Public Holidays ).
Baiklah, ada yang merungut, "kenapa barang tak sampai2 lagi ni, kata pos hari Jumaat etc2", Jawapannya: Saya pun tak pasti kenapa, saya sudah sediakan tracking number untuk customers check di website atau boleh call sendiri customer service dan tanya apakah masalah yang menyebabkan kelewatan tersebut. Yang saya tahu, itu adalah di luar bidang kuasa saya dan di luar kawalan saya.
Fakta tentang Pos:
Operating Hours | : 8.30 am to 9.30 pm, Monday to Saturday ( except 1st Saturday of the month and Public Holiday ) |
No comments:
Post a Comment